Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Πώς Αγοράζω Κινέζικα Κινητά & Gadget από Κίνα χωρίς Τελωνείο

Είναι γνωστό πως αγοράζοντας κινέζικα κινητά και άλλες συσκευές απευθείας από την Κίνα πετυχαίνουμε σημαντικά καλύτερες τιμές, ειδικά μάλιστα αν πετύχουμε κάποια εξαιρετική προσφορά. 

Δείτε πώς να αγοράσετε κινέζικα κινητά ή άλλα προϊόντα με ασφάλεια και χωρίς ελέγχους από το τελωνείο, και λύστε κάθε σας απορία για τις αγορές από την Κίνα.


Ανανεώσαμε τον οδηγό σύμφωνα με τις αλλαγές που έγιναν μέσα στο Δεκέμβριο στην επιλογή Priority Line του Gearbest...

Γιατί να κάνω αγορές από Κίνα;

Ο κύριος λόγος που επιλέγει κανείς να αγοράσει κινέζικα κινητά, tablet, smartwatches, μέχρι και laptops από την Κίνα, είναι η αναζήτηση οικονομικών λύσεων.

Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε είναι λογικό ορισμένα προϊόντα της ευρωπαϊκής αγοράς να μας φαίνονται υπερεκτιμημένα.

Φυσικά, το να κάνει κανείς αγορές από Κίνα δεν σημαίνει ότι βρήκε την κότα με τα χρυσά αυγά, γι' αυτό όπως θα δούμε στη συνέχεια πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.
Εκτός από κινέζικα κινητά, ο παρών οδηγός μπορεί να χρησιμεύσει στην αγορά οποιουδήποτε αντικειμένου από τα διεθνή e-shop της άπω ανατολής.

Είναι πάντα συμφέρουσες οι κινέζικες αγορές;

Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι αν συμφέρει σε κάθε περίπτωση η αγορά ενός προϊόντος από τα κινέζικα e-shop.

Την απάντηση σε αυτή την ερώτηση μπορούμε να τη δώσουμε μόνο ως αγοραστές, συγκρίνοντας τη διαφορά κόστους αγοράς ενός παρόμοιου προϊόντος από την Ελλάδα και την Κίνα.

Για παράδειγμα, αν σε ένα από τα καλύτερα κινέζικα κινητά των 500€ στην Ελλάδα η τιμή του ξεπερνάει τα 800€, τότε σαφώς η διαφορά είναι μεγάλη και η αγορά είναι συμφέρουσα.


Στη σύγκριση αυτή καλό είναι να λάβουμε υπόψη μας και τον επιπλέον χρόνο που σε κάθε περίπτωση απαιτεί μια μεταφορά από την άκρη της Ασίας.

Ποια καταστήματα είναι αξιόπιστα;

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν ανοίξει στην Κίνα, τα οποία έχουν ως στόχο να εξυπηρετήσουν όλο τον κόσμο.

Τα κριτήρια με τα οποία ένα κατάστημα κρίνεται ως αξιόπιστο είναι η σωστή εκτέλεση των παραγγελιών, και η φιλική προς τον καταναλωτή πολιτική επιστροφών, όπως θα δούμε στην συνέχεια.

Βάσει αυτών, εμείς στο PCsteps έχουμε δοκιμάσει, συνεργαστεί, και προτείνουμε, το Banggood και το Gearbest, τα οποία είναι δύο εκ των μεγαλυτέρων.

Μάλιστα, κατά καιρούς δημοσιεύουμε και διάφορες προωθητικές ενέργειες των δύο αυτών site, με πολύ ενδιαφέρουσες προσφορές, κυρίως σε Κινέζικα κινητά.



Τέλος, τα διεθνή e-shop που αναφέραμε έχουν υιοθετήσει ορισμένους τρόπους marketing, με τους οποίους μπορούμε να πετύχουμε ακόμα χαμηλότερες τιμές.

Σύστημα πόντων

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα πολλών καταστημάτων του εξωτερικού, είναι ότι χρησιμοποιούν για τους πελάτες τους ένα point system, το οποίο αποφαίνεται ιδιαίτερα χρήσιμο.
Για την ακρίβεια, ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα σύστημα πόντων επιβράβευσης, εφόσον διαθέτει κάποια ιστοσελίδα.

Gearbest

Συγκεκριμένα στο Gearbest, για κάθε αγορά που κάνουμε, προστίθενται στον λογαριασμό μας ορισμένοι πόντοι, ανάλογα με την αξία του προϊόντος που παραγγείλαμε.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα θέλουμε να κάνουμε μια αγορά, θα έχουμε τη δυνατότητα να εξαργυρώσουμε τους πόντους μας.

Στην ειδική σελίδα του Gearbest, μπορούμε να δούμε την ισοτιμία μεταξύ πόντων και δολαρίου. Επίσης, θα βρούμε και εναλλακτικούς τρόπους να αποκτήσουμε περισσότερους πόντους.

Banggood

Παρόμοια αναλυτική σελίδα έχει και το Banggood, την οποία μπορείτε να επισκεφτείτε από εδώ.
Σε αυτή θα βρούμε τρόπους να μαζέψουμε τους πόντους......αλλά και τρόπους να τους ξοδέψουμε.

Είναι αξιόπιστο το eBay και το Aliexpress;

Έχουμε τονίσει και σε προηγούμενο οδηγό, ότι το eBay δεν είναι ένα e-shop όπως το Gearbest ή το Banggood, ή ακόμα και το Amazon.

Στην ουσία το eBay, όπως και το Aliexpress, ανήκουν στην κατηγορία των marketplace.
Σε καθένα από αυτά υπάρχουν χιλιάδες πωλητές ανά τον κόσμο, που πωλούν διαφορετικά ή και ίδια αντικείμενα.

Επομένως, η αξιοπιστία του eBay και του Aliexpress εξαρτάται άμεσα από τους πωλητές που εμείς θα διαλέξουμε.

Να αναφέρουμε πάντως ότι για κινέζικα κινητά, το Aliexpess είναι σαφώς πιο διαδεδομένο.
Παρ' όλα αυτά, αν ελπίζουμε να μην χρειαστεί να πληρώσουμε extra τελωνείο, τα marketplaces δεν είναι η καλύτερη επιλογή.

Κάθε πωλητής διαθέτει ένα πολύ μικρό αγοραστικό κοινό στην χώρα μας, ανίκανο να τον κάνει να ενδιαφερθεί για εναλλακτικές μεθόδους αποστολής.

Τι χρειάζομαι για να αγοράσω από την Κίνα;

Το πρώτο που θα χρειαστούμε για αγορά προϊόντων από την Κίνα, είναι ένας λογαριασμός στο e-shop της επιλογής μας.

Είναι γεγονός ότι σε πολλά ελληνικά e-shop το να ανοίξουμε account δεν είναι απαραίτητο. Αν όμως σκοπεύουμε να κάνουμε αγορές από Κίνα, είναι το άλφα και το ωμέγα.

Βασικά είναι η μόνη επαφή που έχουμε με το κατάστημα, δεδομένου ότι ούτε τηλέφωνο θα τους πάρουμε ποτέ, ούτε μπορεί να περάσουμε από εκεί για να λύσουμε ό,τι πρόβλημα ενδεχομένως να υπάρξει.

Επομένως, πατώντας στο Register του Gearbest…...και συμπληρώνοντας τα στοιχεία μας...
...μέσα σε λίγα λεπτά έχουμε έναν έτοιμο λογαριασμό.

Ομοίως μπορούμε να φτιάξουμε λογαριασμό και στο Banggood

Παρατηρούμε εδώ ότι δεν μας ζητήθηκε η διεύθυνση. Αυτό έγινε γιατί ο λογαριασμός που φτιάξαμε μπορεί να χρησιμοποιεί παραπάνω από μία διευθύνσεις.

Άρα πηγαίνουμε στο Address Book......και εισάγουμε τα στοιχεία του σπιτιού μας, της δουλειάς μας, κτλ. Υποχρεωτικά τα εισάγουμε με λατινικούς χαρακτήρες, γιατί αν βάλουμε Ελληνικά σε ένα σύστημα στην Κίνα, είναι πρακτικά εγγυημένο πως θα έχουμε πρόβλημα με την παραγγελία.

Προσοχή, το όνομά μας πρέπει να το εισάγουμε όπως αναγράφεται στην ταυτότητα - με λατινικούς χαρακτήρες, πάντα - γιατί ειδάλλως ενδέχεται να έχουμε πρόβλημα με το ταχυδρομείο.

Επίσης, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε γράψει τον σωστό ταχυδρομικό κώδικα, γιατί από εκεί παίρνουν αναφορά οι μεταφορικές. Όσον αφορά τη διεύθυνση, ο σκοπός είναι αποκλειστικά να μπορεί να τη διαβάσει ο ταχυδρόμος ή ο υπάλληλος της μεταφορικής.

Έτσι, με την εισαγωγή και του μέρους παραλαβής των δεμάτων, έχουμε έναν επαρκώς παραμετροποιημένο λογαριασμό, με τον οποίο μπορούμε να αρχίσουμε τις αγορές, είτε θέλουμε να πάρουμε κινέζικα κινητά, είτε κάτι άλλο.

Σε επόμενη ενότητα θα δούμε τι χρειάζεται για να ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή με τα καταστήματα του εξωτερικού. Μέχρι τότε, μπορούμε να αρχίσουμε να βάζουμε αντικείμενα από τις κινέζικες αποθήκες στο καλάθι μας.

Τι ισχύει με την εγγύηση;

Τόσο το Gearbest, όσο και το Banggood, έχουν αφιερώσει από μια σελίδα στην εγγύηση που δικαιούται ο καταναλωτής.

Συγκεκριμένα, τα δύο καταστήματα δίνουν από τουλάχιστον έναν χρόνο εγγύηση σε περίπτωση που το προϊόν χαλάσει.

Επίσης, το Gearbest δίνει και 45 μέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος για να το επιστρέψουμε αν τυχόν δεν μείνουμε ικανοποιημένοι.

Για την ίδια υπηρεσία το Banggood δίνει 3 μέρες, ωστόσο καλύπτει τα μισά έξοδα αποστολής, γεγονός που όπως θα δούμε παρακάτω έχει σημασία.

Και τα δύο καταστήματα αναφέρουν ότι τις πρώτες τρεις μέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος, σε περίπτωση που το προϊόν έχει έρθει χαλασμένο (DOA - dead on arrival), το κατάστημα θα μας επιστρέψει τα χρήματα ή θα το αντικαταστήσει.

Έχουνε όμως όντως εγγύηση με τα κινέζικα κινητά;

Αν διαβάσουμε προσεκτικά τους όρους των εγγυήσεων στις σελίδες που προαναφέραμε, θα δούμε ότι παντού υπάρχει ο όρος ότι η επιστροφή του προϊόντος, είτε προς επισκευή ή αντικατάσταση, είτε γιατί δεν μας ικανοποίησε, γίνεται αποκλειστικά και μόνο με δική μας οικονομική επιβάρυνση.

Ακόμα και στην περίπτωση που το προϊόν έρθει DOA, τα έξοδα αποστολής θα βαρύνουν εμάς.

Ωστόσο, τα καταστήματα υπόσχονται ότι μόλις διαπιστωθεί πως έχουμε δίκιο, θα μας επιστρέψουν τα έξοδα μεταφοράς.

Συνοπτικά, για να αγοράσουμε κινέζικα κινητά και προϊόντα, καλό είναι να γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι η εγγύηση είναι αρκετά περίπλοκη διαδικασία, και αποτελεί ρίσκο.

Μέθοδοι πληρωμής

Είναι σαφής ο λόγος που κανένα κατάστημα του εξωτερικού δεν δουλεύει με αντικαταβολή. Την ίδια τακτική ακολουθούν και τα διεθνή e-shop της Κίνας.

Οι μόνοι τρόποι πληρωμής που δέχονται το Gearbest και το Banggood είναι η πληρωμή μέσω PayPal ή μέσω πιστωτικής κάρτας.

Παρότι δύο χρόνια μετά τα capital control, τα μέτρα έχουν χαλαρώσει, αν θέλουμε να πληρώσουμε με κάρτα, ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω της υπηρεσίας Revolut.

Ωστόσο, η πληρωμή μέσω PayPal φαίνεται να είναι καλύτερη επιλογή συνολικά.
Πρώτα από όλα, το PayPal μπορεί να μπει ανάμεσα στο κατάστημα και σε εμάς αν προκύψει κάποιο πρόβλημα, παίρνοντας θέση, όπως θα δούμε παρακάτω.

Δεύτερον, το PayPal εγγυάται ότι θα μας επιστραφούν τα χρήματα αν έχουμε κάποια απόδειξη πως το προϊόν δεν ήρθε ή ήρθε ελαττωματικό, κάτι που πολλά καταστήματα το χρεώνουν extra με τη λεγόμενη ασφάλεια.

Δεν είναι κρίμα να την πληρώνουμε, όταν μπορούμε να φτιάξουμε εύκολα και απλά έναν PayPal λογαριασμό για να αγοράζουμε κινέζικα κινητά;

Τρόποι αποστολής, και πώς αποφεύγω το τελωνείο στα κινέζικα κινητά

Όπως πιθανώς γνωρίζετε, όταν αγοράζουμε κάτι εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με το νόμο περνάει από τελωνείο, όπου επιβαρύνεται με 24% ΦΠΑ και επιπλέον δασμούς και έξοδα εκτελωνισμού.

Μέχρι και τις αρχές του καλοκαιριού του 2017, η κατάσταση με τα κινέζικα κινητά και τις άλλες αγορές από Κίνα είχε ως εξής:

Αν επιλέγαμε ως τρόπο αποστολής το Expedited Shipping, για να έρθει το προϊόν γρήγορα μέσω courier (συνήθως τη DHL) κατά την παραλαβή θα έπρεπε να πληρώσουμε μερικές δεκάδες ευρώ, συνήθως μεταξύ €70 και €90.

Τα χρήματα αυτά όμως δεν ήταν στην πραγματικότητα για το τελωνείο, αλλά μια χρέωση της ίδιας της DHL ή άλλων αντίστοιχων εταιρειών Courier, σε όλες ανεξαιρέτως τις αγορές από Κίνα.

Αν επιλέγαμε το απλό ταχυδρομείο (Registered Air Mail), λόγω ελλιπούς οργάνωσης των ΕΛΤΑ, κατά 99% το δέμα δεν θα περνούσε τελωνείο, και θα μας ερχόταν χωρίς καμία χρέωση.

Στις σπάνιες περιπτώσεις που θα περνούσε τελωνείο, θα υπήρχαν σημαντικές χρεώσεις, που μπορεί να ξεπερνούσαν τα 80-90 ευρώ. Όμως ήταν κυριολεκτικά θέμα τύχης, και οι πιθανότητες ήταν με το μέρος μας.

Να σημειωθεί φυσικά πως θέμα με το τελωνείο υπήρχε και υπάρχει αποκλειστικά για προϊόντα από αποθήκες της Κίνας και του Hong Kong.

Για τις ευρωπαϊκές αποθήκες δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα, καθώς η αποστολή γίνεται μέσα από την Ευρωπαϊκή ένωση και δεν έχουμε καμία επιπλέον χρέωση, ούτε με το Expedited Shipping.

Το νέο καθεστώς με το τελωνείο για κινέζικα κινητά και συσκευές

Εντός του καλοκαιριού του 2017, η κατάσταση όσον αφορά το τελωνείο άλλαξε εκ βάθρων.
Πλέον, σχεδόν οτιδήποτε παραγγέλνουμε από την Κίνα ή άλλες χώρες εκτός ΕΕ μέσω απλού ταχυδρομείου, περνάει υποχρεωτικά τελωνείο και χρεώνεται με ΦΠΑ και τέλος εκτελωνισμού. Εδώ μπορείτε να δείτε τον τιμοκατάλογο.

Αυτό δείχνει πως το πακέτο δεν ανοίχτηκε καν, και οι χρεώσεις βασίστηκαν σε κάποια "στατιστική αξία".
 
Αυτό λογικά σημαίνει πως ακόμα και αν το GearBest είχε γράψει πχ αξία 40 ευρώ, στατιστικά με βάση τον όγκο και το βάρος του δέματος, το τελωνείο θα το είχε κοστολογήσει στα 100 ευρώ.

Αυτό είναι λογικό, καθώς αν ανοίγονταν όλα τα πακέτα και οι υπάλληλοι του τελωνείου έψαχναν την τιμή για το κάθε αντικείμενο, ο εκτελωνισμός θα έπαιρνε μήνες.

Υπάρχει τρόπος να γλιτώσω το τελωνείο;

Με το νέο καθεστώς εκτελωνισμού, αν αγοράζουμε κινέζικα κινητά μεγάλης αξίας, άνω των 300ων-400ων ευρώ, βγαίνουμε και πάλι κερδισμένοι σε σχέση με το να αγοράζαμε από Ελλάδα.

Για παράδειγμα, το Mi Note 2 που μας έστειλαν κοστίζει 481 ευρώ στο Gearbest...ενώ σε ελληνικά καταστήματα θα το βρούμε από 572 ευρώ με τα ίδια χαρακτηριστικά.

Ακόμα λοιπόν και με τη χρέωση των 39 ευρώ, εξοικονομούμε περισσότερα από 50 ευρώ.
Αν όμως ενδιαφερόμαστε για οικονομικά κινέζικα κινητά, κάτω των 150 ευρώ, με τη χρέωση του τελωνείου είναι πιθανό να μην συμφέρει η αγορά από την Κίνα.

Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν; Υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε το τελωνείο στις αγορές από Κίνα;

Πώς αποφεύγω το τελωνείο 100% με το GearBest Priority Line

Ο μόνος τρόπος που έχουμε βρει ο οποίος είναι 100% αποτελεσματικός στο να γλιτώσουμε το τελωνείο, είναι οι αποστολές τύπου "Priority".

Ίσως το πρώτο e-shop που δημιούργησε ένα τέτοιο τρόπο αποστολής ήταν το GearBest, με τη λεγόμενη "Priority Line".

Επιλέγοντας αυτό τον τρόπο αποστολής, το δέμα στέλνεται πρώτα στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου και εκτελωνίζεται κανονικά με αρκετά χαμηλότερη χρέωση. Αυτή η χρέωση περιλαμβάνεται στα έξοδα αποστολής του Priority Line.

Από εκεί έρχεται μέσω του courier ACS στη χώρα μας, και θεωρείται πλέον ως αγορά από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν περνάει ποτέ από τα ΕΛΤΑ και το τελωνείο, και έρχεται χωρίς καμία απολύτως επιπλέον χρέωση.

Το βασικό αρνητικό του Priority Line είναι πως έχει υψηλότερα έξοδα αποστολής. Εκεί που το απλό ταχυδρομείο μπορεί να έχει δωρεάν αποστολή από πλευράς του GearBest, το Priority Line κοστίζει γύρω στα 20-25 ευρώ, αναλόγως του αντικειμένου.

Αρχικά, το Priority Line ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά για τις αποθήκες της Κίνας στο GearBest.

Από τα μέσα Αυγούστου 2017 και μετά έχει επεκταθεί και στην αποθήκη HK-2 του Hong Kong, ενώ από τις 15 Σεπτεμβρίου είναι πλέον διαθέσιμη και στην αποθήκη HK-1.
Μπορούμε έμπρακτα να επιβεβαιώσουμε πως με το Priority Line δεν υπάρχει καμία χρέωση τελωνείου. Είναι μακράν η καλύτερη επιλογή για οποιαδήποτε αγορά από Κίνα.

Τα προβλήματα του Priority Line

Μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2017, το Priority Line EU Express δούλευε ασταμάτητα και χωρίς πρόβλημα.

Τα δέματα περνούσανε τελωνείο στην Αγγλία, από όπου τα παραλάμβανε η DPD UK, και στη συνέχεια όταν μπαίνανε Ελλάδα, η ACS αναλάμβανε τη διανομή.
Κι ύστερα ήρθαν τα προβλήματα.
Πρόβλημα #1
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, το Gearbest ανακοίνωσε ότι το Priority Line EU Express κλείνει για παραγγελίες κάτω των 100€, γιατί η αποθήκη της DPD είχε γεμίσει, και γιατί ο δρόμος αυτός άνοιξε για βαριά δέματα και ογκώδη δέματα, και όχι για ψιλο-πράγματα.

Η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε ένα σύνολο προβλημάτων στις παραγγελίες, όπως για παράδειγμα ότι ακόμα και πάνω από 100€ να ήταν μια παραγγελία, αν περιείχε περισσότερα από ένα προϊόντα, το Priority Line EU Express δεν εμφανιζόταν.

Το διάστημα που ακολούθησε, έως τις αρχές Οκτώβρη, το Gearbest δεν μπόρεσε να αποκαταστήσει το πρόβλημα, ενώ για να εξυπηρετήσει ταχύτερα τους πελάτες του, έκανε το λάθος να αλλάξει αυθαίρετα τον τρόπο αποστολής.

Από τις 15 Οκτώβρη και μετά όμως, τα κολλημένα δέματα άρχισαν να φτάνουν στους κατόχους τους, και το Priority Line εμφανίστηκε και πάλι. Μάλιστα ήταν διαθέσιμο συχνά και για προϊόντα κάτω των 100€, όπως πολλά κινέζικα κινητά.
Πρόβλημα #2
Το συγκεκριμένο πρόβλημα η αλήθεια είναι ότι δεν το δημιούργησε το Gearbest, και ούτε ευθύνεται που συνεχίζει να υπάρχει.

Από το τέλος του καλοκαιριού, είχαμε αναφορές ότι αρκετές παραγγελίες δεν έφευγαν με EU Express, καθώς το σημείο παράδοσης θεωρούνταν απομακρυσμένη περιοχή.

Εκ πρώτης όψεως θεωρήσαμε ότι το πρόβλημα προέρχεται από το γεγονός ότι αρκετοί χρήστες γράφουν στα Ελληνικά τη διεύθυνσή τους. Ωστόσο, με τον καιρό οι αναφορές αυτές πλήθαιναν, με αποτέλεσμα να το ψάξουμε και εμείς λίγο παραπάνω.

Όπως διαπιστώσαμε, το πρόβλημα προέρχεται από την ACS, την ελληνική εταιρεία δηλαδή που αναλαμβάνει τη διανομή των δεμάτων.

Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί σίγουρη λύση σε αυτό, αν και τις περισσότερες φορές με μια νύξη στο support του Gearbest, τα πράγματα αποστέλλονται και διανέμονται κανονικά.
Πρόβλημα #3
Στις 7 Δεκέμβρη του 2017, το Gearbest έκλεισε ξανά την επιλογή του Priority Line για δέματα κάτω των 2 κιλών.

Ο λόγος για ακόμη μια φορά ήταν ότι η αποθήκη της DPD στην Αγγλία δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο πλήθος των δεμάτων.

Έπειτα από αυτό, το Gearbest υποσχέθηκε ότι θα ανοίξει νέο δρόμο για να φέρνουμε κινέζικα κινητά, αλλά σε βάθος τριών μηνών.

Επομένως, αυτή τη στιγμή τα μοναδικά προϊόντα που είναι εύκολο και ασφαλές να αγοράσουμε από το Gearbest είναι αυτά των ευρωπαϊκών αποθηκών, ή αυτά που έχουν ακόμα την επιλογή του Priority Line EU Express.

Πώς αποφεύγω το τελωνείο 100% με το Banggood Priority Direct Mail

Το Priority Line του Gearbest, ακόμα και όταν δούλευε σωστά, είχε έναν σοβαρό περιορισμό. Ήταν ιδιαιτέρως ακριβό, πράγμα που συχνά ήταν ασύμφορο.

Για τον λόγο αυτό, το προηγούμενο διάστημα το PCsteps άρχισε να συνεργάζεται με το Banggood, το οποίο δοκιμάσαμε με ορισμένες προσωπικές μας παραγγελίες.

Το Banggood χρησιμοποιεί τις κλασσικές μεθόδους αποστολής του Gearbest (ταχυδρομείο και μεταφορικές τύπου DHL) για να στέλνει κινέζικα κινητά και προϊόντα.

Εκτός αυτών βέβαια, εδώ και αρκετούς μήνες τώρα έχει ανοίξει την επιλογή Priority Direct Mail.

Η συγκεκριμένη μέθοδος είναι παρεμφερής με αυτή του Priority Line, και θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα είδος τριγωνικής μέσω Ολλανδίας.

Το κόστος της είναι ιδιαίτερα χαμηλό σε σύγκριση με αυτό του Priority Line, ενώ οι χρόνοι παράδοσης στην Αθήνα δεν διαφέρουν πολύ (1-2 μέρες παραπάνω).

Φυσικά, διαθέτει και αυτό έναν περιορισμό σχετικά με το βάρος. Τα 2 κιλά είναι το maximum της παραγγελίας που μπορούμε να κάνουμε, αλλιώς στο checkout το Priority Direct Mail δεν είναι διαθέσιμο.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν μπορούμε να φέρουμε drones, οθόνες, και λοιπά βαριά πράγματα, και άρα θα πρέπει να γυρίσουμε στο Gearbest.

Στο απλό ταχυδρομείο, πάντοτε επιλέγουμε τη registered αποστολή

Αν θελήσουμε να παραγγείλουμε κάποιο προϊόν από κατάστημα που δεν διαθέτει Priority αποστολή, και εφόσον δεν μας πειράζει η ενδεχόμενη χρέωση του τελωνείου, πάντοτε επιλέγουμε τη registered αποστολή. Στην ουσία πρόκειται για τα συστημένα δέματα.

Ένα συστημένο δέμα μπορεί να παραδοθεί μόνο στο άτομο που αναγράφεται σαν παραλήπτης. Θυμάστε στην αρχή του οδηγού που είπαμε ότι το όνομά μας πρέπει να αναγράφεται όπως στην ταυτότητά μας στα Address Book;

Ο λόγος είναι ότι σε αντίθετη περίπτωση, το ταχυδρομείο θα πρέπει να αρνηθεί να μας παραδώσει το συνοδευόμενο δέμα.

Επίσης, τα συστημένα δέματα σε περίπτωση που χαθούν, μπορούμε εύκολα να αποδείξουμε ότι δεν ήρθαν ποτέ στα χέρια μας.

Σε πλήρη αντίθεση, τα unregistered δέματα είναι σαν τα γράμματα ή τους λογαριασμούς που έρχονται στο γραμματοκιβώτιο.

Και μπορεί κανείς μέχρι τώρα να μην μας έκλεψε τον λογαριασμό της ΔΕΗ για να τον πληρώσει, αλλά ένα πακέτο όπως αυτά στα οποία έρχονται τα κινέζικα κινητά, όλο και κάποιον μπορεί να δελεάσει.

Έτσι, αντιλαμβανόμαστε ότι επιλέγουμε αποκλειστικά και μόνο τις Registered μεθόδους αποστολής.

Σε κάθε περίπτωση πάντως αποφεύγουμε τις επιλογές των Courier (DHL, EMS, TNT) για να μην έχουμε τις δικές τους υπέρογκες χρεώσεις κατά την παραλαβή.

Υπάρχει περίπτωση να χαθεί το δέμα μου;

Το να χαθεί ένα δέμα από το εξωτερικό είναι δυστυχώς ένα σοβαρό ενδεχόμενο με το χάλι που επικρατεί σε ορισμένες μεταφορικές και στα ταχυδρομεία.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, τα δέματα έρχονται μετά από αρκετούς μήνες και ενώ εμείς έχουμε πάρει τα λεφτά μας πίσω.

Γενικά, όταν οι παραγγελίες είναι μαζικές, φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση από τις μεταφορικές, που είναι ο πρώτος ύποπτος όταν ένα δέμα κάνει φτερά.

Εμείς πάντως, έχοντας επιλέξει Register αποστολή για τους λόγους που αναφέραμε σε προηγούμενη ενότητα, μπορούμε ανά πάσα στιγμή να ζητήσουμε τον λόγο για την κωλυσιεργία. Σε αυτό μας βοηθάνε κυρίως οι υπηρεσίες εντοπισμού δέματος.

Επίσης, με την Priority αποστολή των GearBest και Banggood, που δεν βασίζονται σε απλά ταχυδρομεία, η πιθανότητα να χαθεί ένα δέμα είναι σημαντικά χαμηλότερη.

Εντοπισμός δέματος

Στο παρελθόν έχουμε ασχοληθεί με τις υπηρεσίες που εντοπισμού δέματος ανά τον κόσμο. Εάν λοιπόν έχετε tracking number, δείτε πώς μπορείτε να ελέγξετε την πορεία του δέματός σας.

Στην περίπτωση που δεν έχουμε tracking number και έχουμε επιλέξει unregistered αποστολή, το Sky56 υπόσχεται ότι μπορεί να μας δώσει το στίγμα του δέματός μας μέχρι τη στιγμή που αυτό θα περάσει τα σύνορα.

Ωστόσο τα αποτελέσματα που εξάγει είναι τόσο ανασφαλή, που αν θέλουμε μεγαλύτερη σιγουριά πρέπει να πάμε σε μάγισσες και χαρτορίχτρες.

Θα τονίσουμε λοιπόν για άλλη μια φορά πόσο σημαντική είναι η επιλογή registered αποστολής, και ότι δεν προτείνουμε σε καμία περίπτωση unregistered δέμα.

Πώς παίρνω επιστροφή χρημάτων για δέμα που χάθηκε

Όταν ένα δέμα δεν έχει έρθει στα χέρια μας, το Gearbest και το Banggood επιστρέφουν τα χρήματα με την πάροδο δύο μηνών από την παραγγελία.

Ωστόσο, πριν αρχίσουμε τη διαδικασία διεκδίκησης των χρημάτων, πρέπει να έχουμε υπόψη μας το εξής: Κανένα κατάστημα δεν ευθύνεται για την απώλεια του δέματος.

Αν το δέμα ήταν unregistered

Δύο είναι οι συνήθεις λόγοι που μια παραγγελία δεν φτάνει ποτέ. Πρώτον, το δέμα είναι unregisted και στην πορεία του από Κίνα μέχρι Ελλάδα, κάποιος το "βούτηξε".
Δεύτερον, το δέμα χάνεται από την εταιρία μεταφορών.

Στην πρώτη περίπτωση το να πάρουμε πίσω χρήματα είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, γιατί στην ουσία ως αγοραστές δεν έχουμε κανένα στοιχείο ότι δεν παραλάβαμε το δέμα και δεν προσπαθούμε να εξαπατήσουμε το κατάστημα.

Όπως και να έχει, εμείς σε πρώτη φάση καλούμαστε να επικοινωνήσουμε με το κατάστημα και να εξηγήσουμε την κατάσταση ως έχει, ανοίγοντας ένα ticket.

Το πιθανότερο είναι βέβαια να μας ζητήσουν να κάνουμε υπομονή, κερδίζοντας έτσι χρόνο σε περίπτωση που έρθει το πακέτο.

Η επόμενή μας κίνηση είναι να ανοίξουμε ένα dispute στο PayPal, και να παραπονεθούμε περιμένοντας το κατάστημα να πάρει επίσημα θέση.

Ωστόσο ακόμα και τότε, δύσκολα θα μας εγκριθεί το full refund. Στην καλύτερη περίπτωση θα πάρουμε τα χρήματά μας πίσω μερικώς, γιατί ούτε ευθύνεται το κατάστημα, ούτε θα αποζημιωθεί από τη μεταφορική, λόγω χαμηλής ποιότητας μεταφοράς.

Εκτός αυτού, αν συνηθίζουμε να φέρνουμε κινέζικα κινητά με unregistered αποστολές, το πιθανότερο είναι να μπούμε στη black list από το PayPal, εφόσον διεκδικούμε συνέχεια refund από χαμένα δέματα.

Αν το δέμα ήταν registered

Στην περίπτωση που το δέμα είναι κανονικά registered, έχουμε τους εξής άσους στο μανίκι μας:
  • Το στίγμα από το tracking number που θα δείχνει κολλημένο το δέμα σε ένα σημείο.
  • Tην απόδειξη από το ταχυδρομείο ότι η παράδοση δεν έγινε ποτέ.
Ακολουθούμε λοιπόν την ίδια διαδικασία για duspute, μόνο που αυτή τη φορά τα καταστήματα δεν θα αδιαφορήσουν.

Συγκεκριμένα, το πιο πιθανό είναι να μας προτείνουν κάποιες εναλλακτικές μερικού refund σε συνδυασμό με πόντους, ή κάποια γενναία έκπτωση για να μας ξαναστείλουν το προϊόν.
Από εδώ και πέρα είναι στο χέρι μας αν θα θεωρήσουμε τις προτάσεις συμφέρουσες, ή θα διεκδικήσουμε εκ νέου τα χρήματά μας. Να σημειώσουμε ότι για πλήρη αποζημίωση, ίσως χρειαστεί να επιμείνουμε περισσότερες από δύο φορές.

Πάντως, την τελευταία κουβέντα την έχει πάλι το PayPal, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι πιο πιθανό να μας δικαιώσει, εφόσον παρέχουμε όλες τις σχετικές screenshots.

Κλείνοντας την ενότητα, η διαδικασία του refund δείχνει στην ουσία ότι η πληρωμή μέσω PayPal είναι η καλύτερη επιλογή όταν αγοράζουμε κινέζικα κινητά.

Σε περίπτωση που έχουμε πληρώσει μέσω πιστωτικής κάρτας, η διαδικασία διαφέρει, ανάλογα με την τράπεζα. Οπότε θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιο υποκατάστημα για να μας κατατοπίσουν.

Πώς παίρνω επιστροφή χρημάτων για δέμα που ήρθε κατεστραμμένο

Έχουμε παραγγείλει ένα από τα πολλά κινέζικα κινητά, και έρχεται με σπασμένη οθόνη. Τι κάνουμε;

Σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να ξέρουμε ότι δεν έχουμε πάνω από τρεις μέρες για να ειδοποιήσουμε το κατάστημα, στέλνοντάς του και τις απαραίτητες φωτογραφίες.

Μάλιστα τα καταστήματα θα δείξουν μεγάλη προθυμία να μας αντικαταστήσουν το προϊόν, αλλά θα πρέπει να τους στείλουμε πίσω το χαλασμένο.

Εδώ υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο πρώτος είναι να πάμε πάλι στο PayPal, και εξηγώντας την κατάσταση να περιμένουμε να μας δώσει δίκαιο.

Ιδανικά, θα πρέπει να έχουμε τραβήξει βίντεο το unboxing του δέματος, δείχνοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι το σφάλμα έγινε κατά τη μεταφορά ή κατά τη συσκευασία.

Ο δεύτερος δρόμος είναι να “παζαρέψουμε” στην ουσία το κατάστημα, το οποίο θα μας κάνει κάποιες προτάσεις για μερικό ή ολικό refund, πόντους, κτλ.

Αγορά Συγκεκριμένων Ειδών

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα δούμε ποιες είναι οι κατηγορίες προϊόντων στις οποίες πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν κάνουμε αγορές από Κίνα.

Κινητά

Όσο περνάει ο καιρός, τα κινέζικα κινητά γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, και όχι άδικα αν αναλογιστούμε ότι στέκονται αξιοπρεπώς απέναντι σε συσκευές επώνυμων εταιρειών.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα best seller του Gearbest και του Banggood να είναι ορισμένα από τα πιο Value For Money κινέζικα κινητά.

Ωστόσο, αρκετοί χρήστες αγχώνονται όταν βλέπουν πως σε κάποια κινέζικα κινητά δεν υπάρχει η διαβόητη 800άρα μπάντα (B20) για το 4G.

Για να δείτε όλα όσα ισχύουν με αυτή τη συχνότητα, δείτε τον οδηγό μας:

Ισχύει πως τα κινέζικα κινητά έχουν υψηλότερο δείχτη SAR, που τα καθιστά επικίνδυνα;

Το θέμα του δείχτη SAR είναι σε μεγάλο βαθμό παρεξηγημένο, με πολλούς χρήστες να μην γνωρίζουν καν τι ακριβώς αντιπροσωπεύει αυτή η μέτρηση.

Για έγκυρη πληροφόρηση, εξετάζοντας συγκεκριμένα τα κινέζικα κινητά, δείτε τον οδηγό μας:

Αξίζει να πάρω κινέζικα κινητά από την Ελλάδα;

Δεν θα σταθούμε στη σύγκριση των τιμών στα κινέζικα κινητά που κυκλοφορούν στις ελληνικές επιχειρήσεις για να δούμε αν η αγορά τους συμφέρει ή όχι.

Είναι καθαρά προσωπική υπόθεση του καθενός να ζυγίσει τα αρνητικά και τα θετικά της κάθε περίπτωσης, και να επιλέξει τη χαμηλότερη δυνατή τιμή, ή την ταχύτητα και μια πιο πλήρη εγγύηση.

Ωστόσο, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να συγκρίνουμε την τιμή λιανικής Κίνας με την αντίστοιχη ελληνική, και να λέμε ότι τα επιπλέον χρήματα που βγάζει το κατάστημα είναι μια λογική διαφορά.

Ο λόγος είναι πολύ απλός. Ένα κατάστημα αγοράζει στη χειρότερη περίπτωση σε τιμή χονδρικής, αν όχι υπερχονδρικής. Πολλά μικρά καταστήματα αγοράζουν ακριβώς τα ίδια κινέζικα κινητά από το GearBest, το Banggood, και τα άλλα καταστήματα, και απλά προσθέτουν ένα γενναίο ποσοστό κέρδους.

Αν το ζήτημα τώρα είναι η ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, δεδομένου ότι το ελληνικό κατάστημα έχει υπαλλήλους, φόρους κτλ, τότε η επιλογή ανήκει στην οικονομική άνεση του καθενός.

Μαχαίρια και αιχμηρά αντικείμενα

Προφανώς, σε διεθνή καταστήματα όπως το Gearbest και το Banggoo θα συναντήσουμε, εκτός από κινέζικα κινητά, και διάφορα άλλα προϊόντα.

Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν για το στυλ τους και την χαμηλή τους τιμή τα μαχαίρια, τα οποία μπορεί να δελεάσουν τους πάντες, ειδικά όσους κάνουν συλλογή.

Στη χώρα μας, καθώς και σε πολλές άλλες χώρες, απαγορεύεται αυστηρά η εισαγωγή μαχαιριών ή παρόμοιων προϊόντων από άτομα κάτω των 18.

Επίσης, υπάρχει σαφές όριο μέχρι κάποια εκατοστά, βάση του οποίου ένα μαχαίρι μεγαλύτερο ανήκει στην κατηγορία των όπλων και χρειάζεται άδεια οπλοκατοχής.
Δείτε εδώ τι έπαθε ένας συνάνθρωπος μας, που αγνοούσε την παραπάνω διάταξη.

Ηλεκτρονικά Τσιγάρα

Από αρχές Σεπτέμβρη είχαμε αναφορές ότι ολόκληρες παραγγελίες που περιείχαν ηλεκτρονικά τσιγάρα κατασχέθηκαν από το τελωνείο.

Κάνοντας μια επιπλέον έρευνα, διαπιστώσαμε ότι το διάστημα αυτό, ο νόμος άλλαξε και πλέον δεν μπορεί να γίνει εισαγωγή ατμιστικών προϊόντων από ιδιώτη.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε μέσω δύο δοκιμαστικών αποστολών από το Gearbest ότι με την επιλογή Belgium Post, το δέμα δεν περνάει από το τελωνείο.

Μπαταρίες - Power Banks

Δυστυχώς, σε αντίθεση με τα ηλεκτρονικά τσιγάρα που ενδεχομένως να υπάρχει δρόμος για να έρχονται από την Κίνα, οι μπαταρίες και τα power banks φαίνεται να έχουν αποκλειστεί οριστικά.

Αιτία της κατάστασης αυτής είναι η ανάφλεξη δύο αεροπλάνων το τελευταίο διάστημα, στο αεροδρόμιο του Hong Kong. Έκτοτε, οι μεταφορικές, αλλά και τα καταστήματα της Κίνας, έχουν σταματήσει την αποστολή.

Αυτό βέβαια δεν πρόκειται να επηρεάσει καθόλου τα κινέζικα κινητά, ανεξαρτήτως αν η μπαταρία τους είναι ή όχι αποσπώμενη.

Μπορώ να φέρω βαριά ή ογκώδη αντικείμενα;

Ναι. Με το Priority Line που δείξαμε πιο πάνω, όλα δείχνουν ότι πλέον μπορούμε να φέρουμε μεγάλα αντικείμενα όπως ένας 3D Printer...ή ένα μεγάλο φίλτρο αέρα.


Πηγή: pcsteps.gr

1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραίος οδηγός! Εγώ θέλω να πάρω από το ioffer ένα ζευγάρι παπούτσια που έχει 35 ευρώ μαζί με μεταφορικά κτλ... το δέμα θα σταλεί με China EMS (E-PACKET) και China Post. Πιστεύω επειδή είναι μεγάλη συσκευασία ότι θα την ελέγξουν αλλά επειδή η αξία είναι κάτω των 150 ευρώ θα πληρώσω μόνο 15 ευρώ ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή